Mėsmalė

Kai skaitysite šį įrašą, aš sėdėsiu Imigracijos ir Užsieniečių reikalų biuro laukimo salėje (Plaza municipalitete). Tarp uniformuotų žmonių mano pasas laukia leidimo keliauti užsienin, jau du kartus esu sulaukusi neigiamo atsakymo. Per pastaruosius metus mūsų judėjimo laisvę imituojantys paklusnūs kariai neleido man atsakyti į tarptautinius kvietimus. Jų duomenų bazėse, šalia mano vardo, greičiausiai yra pažymėta, kad esu nuteista kalėti saloje. Pagal savininkišką Valstybės-motinos logiką, mane reikia nubausti už tai, kad rašau blogą, neleidžiant man gauti „baltosios kortos“*, – tai timptelėjimas už ausies, už tai, kad patikėjau esanti laisvas žmogus.

Mažiausiai noriu, kad šis biurokratijos ir laukimo penktadienis baigtųsi tuo, kad kažkas man plotų per petį sakydamas: „mes apsirikome dėl tavęs, jau gali keliauti“. Netikiu, kad jie ištaisys „klaidą“ ir leis man keliauti, neturiu nė menkiausios vilties kovo 29d. sėsti į lėktuvą. Sėdėsiu sausakimšame laukiamajame tik dėl dviejų priežasčių: kad savo užsispyrimu mirtinai jiems įkyrėčiau ir kad galėčiau dar kartą pareikalauti savo teisių. Kad parodyčiau jiems dokumentą su vizomis, kurios man leidžia vykti į daugelį pasaulio kraštų, kol tuo tarpu „jie“ stabdo mano keliones. Būsiu ten, tikra, kad vieną dieną visas šis pinigus čiulpiantis ir ideologinės ištikimybės reikalaujantis mechanizmas – štai kuo pavirto leidimas išvykti – liausis egzistavęs.

Prisipažįstu, nenoriu, kad leidimas keliauti man būtų duodamas kaip dovana, daug labiau norėčiau, kad jau šiandien pat – kol aš jaukiu trečiojo „ne“ – kas nors ateitų ir praneštų, kad ši, teises pažeidžianti, norma yra panaikinama. Nujaučiu, kad iš Kubos išvyksiu tik tuomet, kai tai galės laisvai daryti visi. Tuo tarpu atakuosiu juos savo reikalavimas, įrašais ir klausimais.

“Baltoji korta“ – dokumentas, kurį būtina gauti kiekvienam kubiečiui, norinčiam keliauti į užsienį.

Papildyta penktadienį (kovo 20d.) 14.15 val.

Atkaklumo rezultatas: dar vienas atsakymas NE.

Parašykite komentarą

