Ne auka, o atsakinga

Galėčiau kasdien bijoti ir slapstytis už kitų pečių. Dar galėčiau išvardinti visus asmeninius kaštus, kurių pareikalavo šis blogas, galėčiau visa tai dar papildyti žmonių, kurie buvo „perspėti“, kad aš esu pavojingas asmuo, liudijimais. Jei nuspręsčiau pasirinkti tokį kelią, visi mano tekstai virstų ilgais skundais arba tiesiog kaltų ieškojimu. Tačiau aš visiškai nesijaučiu auka, aš jaučiuosi atsakinga už visa tai, kas vyksta.

Suvokiu, kad aš tylėjau, kad leidau, kad viena maža žmonių grupelė valdytų mano šalį lyg tai būtų paprastas ūkis. Simuliavau ir pritariau, kai kiti priėminėjo sprendimus, susijusius su visais mumis, prisidengdama tuo, kad buvau per jauna ir per silpna. Aš esu atsakinga, nes užsidėjau kaukę, nes panaudojau savo sūnų ir šeimą kaip argumentus, kai pati neišdrįsau veikti. Plojau – ir beveik kaip visi – kai galiausiai viskas „užkniso“ išvykau iš savo šalies, argumentuodamas sau tuo, kad daug paprasčiau viską užmiršti nei ką nors parkeisti. Mano pečius slegia ir tai, kad kartais leisdavausi paveikiama apmaudo ar įtarimo, leidau man įskiepyti paranoją, ir paauglystėje neretai pasvajodavau apie plaustą vidury jūros.

Kadangi nesijaučiu auka, tai pakeliu sijoną ir parodau savo kojas dviems visur mane sekiojantiems vyrams. Nėra nieko labiau paralyžiuojančio nei moters blauzdos gatvėje spiginant saulei. Kadangi nesu kankinė, stengiuosi nuolat šypsotis, – kiekvienas nusikvatojimas yra kietas akmuo valdžios dantims. Taip ir gyvenu, neleisdama, kad mane paverstų dejone ar atodūsiu. Galų gale, tai kuo gyvenu dabar yra ir mano pačios tylėjimo vaisius, tiesioginis mano pasyvumo vaisius.

Parašykite komentarą

