Optimistai

 

2007 metų viduryje Chulito (Julito) mane įtikinėjo, kad dar iki rugpjūčio kiauliena atpigs iki 10 pesų už svarą – t.y. vidutinio darbuotojo dienos uždarbio. Matydama, kad jo pranašystės nesipildo, praeitą sausį jo dar kartą paklausiau, kada gi ateis toji nuolaida mėsai. Su savo nuolatine šypsena jis mane įtikinėjo, kad nusipirkti kiaulienos už teisingesnę kainą galėsime jau vasarą. Tada praūžė uraganai ir mano kaimyno prognozės pavirto karčia pranašyste, dar blogiau, kenksmingu naivumu. Vėliau kelias savaitės nesutikdavau jo, tad negalėjau prikišti jam dėl jo neišmatuojamo triunfalizmo.

 

Vakar Chulito užėjo pakalbėti su manimi kita tema. Jo jaunėlė dukra nusprendė sekti kitos dukters pėdomis, ji gastrolių užsienyje metu nusprendė pabėgti. Dabar abi dukros susitiko viename iš didžiųjų JAV miestų, jų tėvas daug labiau džiaugiasi dėl dukrų ateities nei liūdi dėl išsiskyrimo. Sėdėdamas mano namų svetainėje jis pasakoja savo ir žmonos planus prisijungti prie šeimos egzilyje. „Ten mes būsime naudingesnis“ – sako jis užtikrintai.

  

Jau norėjau jo paklausti, ar prieš išskristi pas šeimyną jis nesiruošia palaukti, kol atpigs kiauliena. Tačiau žinau, kad mes, tėvai, nesame linkę suprasti juokų, kai tai susiję su mūsų vaikais, taigi nusprendžiau nutylėti jo anksčiau reikštą optimizmą. Atleidau jam dėl to, kad nuvylė mane savo pranašystėmis, atleidau net ir tai, kad jis mane buvo išvadinęs „pesimiste“. Chulito yra iš tų, kurie net lipdami į lėktuvą neišdrįs kritikuoti. O po to Bostone, galbūt perskaitys šį blogą ir tikriausiai man parašys kokį elektroninį laišką sakydamas, kad niekad niekuo netikėjo, kad buvo toks pats skeptikas kaip aš.

Parašykite komentarą

