Sprendimai

San Lazaro bažnyčia

 

Jei nepasiūlai „sprendimų“, tai net nebandyk kritikuoti, perspėja mane tie, kurie ir patys nelabai gali pasiūlyti ką nors alternatyvaus. Jų pamokslaujantis tonas man primena nuobodžius pionieriškus susitikimus, kuriuose dalyvaudavau visus tuos metus, kol mokiausi mokykloje. Kai man ateidavo laikas kalbėti, nesusilaikydavau nepakritikavusi sistemos, tada mane kas nors iš karto pertraukdavo primindamas, kad tikras revoliucionierius ne skundžiasi, o siūlo sprendimus. Kritikuoti reikia konstruktyviai – man patarė jie – laikui bėgant supratau, kad taip buvo skatinama ne kritiškai mąstyti, o rinktis konformizmą.

 

Iš tų nukapotų kritikų ilgainiui atsirado problemų, kurių išnarplioti nebegali net tie, kurie teigia siūlantys „naudingą kritiką“. Dėl menkų savo ekonomikos žinių negaliu bandyti keisti išsigimusios dvigubos ekonomikos, kurioje gyvename jau penkiolika metų. Neturiu pakankamai mokslinių žinių, kad galėčiau pasiūlyti sprendimą, kaip išnaikinti visoje šalyje išplitusią piktžolę marabu. Mano nepatyrimas politikoje trukdo numatyti, kaip bus įgyvendinti Jono Pauliaus Antrojo žodžiai – „tegu Kuba atsiveria pasauliui, ir pasaulis atsivers Kubai“.

 

Be abejo, mano pilietiška uoslė man padeda intuityviai atrasti SPRENDIMĄ. Tik laisva nuomonė gali priversti imtis priemonių tuos, kurie už tai atsakingi. Ekonomistui, savo stalčiuose laikančiam planą, kaip išgydyti Kubos ekonomiką, reikia garantijos, kad jis nebus nubaustas už savo idėjas. Taip pat reiktų rasti erdvės ir visiems politiniams ir socialiniams, taip pat užsienio politikos projektams, kurie slepiami dėl baimės susilaukti represijų.

 

Leiskite visiems kalbėti, nesvarbu ar tai bus tik dejonė, ar konkretus, moksliškai pagrįstas pasiūlymas, kaip spręsti problemas. Paskelbkite viešai, kad kiekvienas kubietis gali sakyti, ką galvoja, ir siūlyti sprendimus nepriklausomai nuo politinės spalvos ar ideologinių nuostatų. Tada pamatysite, kiek daug rasis pasiūlymų, kaip nepasitenkinimus ir skundus pakeis siūlymai, ir kaip nemaloniai tuomet pasijus tie, kurie iki šiol sulaikydavo kritiką.

Parašykite komentarą

