Privaloma prieblanda

Prieš dvejus metus į mano duris pasibeldė socialiniai darbuotojai. Atėjo pakeisti kaitinamąsias lemputes į naujo tipo taupančias lemputes. Visa tai – pompastiškos kampanijos, vadinamos Energetine Revoliucija, dalis. Man patikdavo šilta gelsva šviesa, sklindanti iš svetainės šviestuvo, tačiau per greitą apžiūrą šie neva nusimanantys jaunuoliai nustatė, kad lemputė švaisto energiją, tad turėjau ją atiduoti. Man davė kitą. Iš jos sklido blanki šalta šviesa. Ji veikė tris savaites. Mano akys apsidžiaugė tokiu trumpu šios ekonomiškos lemputės gyvenimu, nes naktimis po jo blankia šviesa buvo neįmanoma įžvelgti atskirti daiktų formų.

Norėdama ją pakeisti, turėjau apibėgti valiutines parduotuves, tačiau nė vienoje neradau taip demonizuojamų įprastų lempučių – tų, kurias visą gyvenimą naudojome šviestuvui, stovinčiam ant staliuko šalia lovos. Aš nenoriu pirkti trumpalaikių taupančių lempučių ar kitų – vadinamų „šalta šviesa“ – apšviečiančių namus taip lyg tai būtų operacinė.

Pardavėjai juokauja, kad laivas, kuris turėjo jų atvežti „dar neatplaukė iš Kinijos“. Sako, vienoje mažoje Cerro krautuvėlėje šiek tiek jų buvo ištraukę iš po prekystalio. Greitai apžvelgusi savo namus, atsidūstu – juose neapšviestų erdvių yra kur kas daugiau nei apšviestų. Taigi jei lempučių pardavimo ypatumai išliks tokie patys, teks stipriau išlavinti savo jutimus arba kliūti už kiekvieno baldo prieblandoje.

Tačiau niekas nežino – tai yra iš tų paslapčių, kuries rašau tik savo asmeniniame dienoraštyje kaip šis – kad aš sugebėjau nuslėpti nuo socialinių darbuotojų vieną persekiojamąją lemputę. Tai yra apvali ir netaupi lemputė, kuri man švietė daugiau nei penkerius metus gelsva keturiasdešimties vatų šviesa. Ir visa tai ne dėl to, kad man patinka švaistyti elektros energiją, tačiau noriu tikėti, kad bent jau pati galiu nuspręsti, po kokia šviesa skaitau, vakarieniauju ar žiūriu televizorių. Žiūriu į lemputę dezertyrę taip, lyg ji galėtų apšviesti ir nuskaidrinti ne tik mano svetainę, bet ir prekiautojų nerangumą ir energetinių kampanijų voliuntarizmą.

Parašykite komentarą

